Ο Α. Μπαλτάς άνοιξε την συνέντευξή του με το προσφυγικό και με το προσφυγικό την έκλεισε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις εικόνες που βλέπει όλος ο κόσμος από την Ειδομένη. Η απουσία του κράτους από την τραγική αυτή κατάσταση διαβίωσης χιλιάδων ανθρώπων δεν τον απασχολεί. Αρχικά ανέφερε ότι «στο προσφυγικό παίζεται η τιμή της χώρας», «η Ελλάδα σηκώνει το βάρος του κόσμου, σώζει την τιμή όλου του κόσμου. Κι αυτό είναι θέμα πολιτισμού».
Σε άλλο σημείο υπεραμύνθηκε της κυβερνητικής πολιτικής, λέγοντας «προσπαθούμε να πείσουμε όσους είναι εγκλωβισμένοι στην Ειδομένη ότι με τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξουν τα σύνορα». «Δεν προσπαθούμε να τους εκδιώξουμε, ούτε να τους μαζέψουμε και να τους μαντρώσουμε, προσπαθούμε να τους πείσουμε να πάνε στους καταυλισμούς που με πυρετώδεις ρυθμούς φτιάχνονται στη χώρα».
Οι δηλώσεις του αυτές προκάλεσαν πλήθος αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει ειρωνική δήλωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυρ. Μητσοτάκη -«Θα προτείνω στον υπουργό της αριστείας να επισκεφθεί την Ειδομένη για να αισθανθεί εθνικά υπερήφανος»- και τον Α. Μπαλτά να μιλά για αλλοίωση των λόγων του.
Με πολλή υπερηφάνεια ο κ. Μπαλτάς αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Κόνιτσας και της Νέας Καβάλας που υποδέχτηκαν και φιλοξενούν τους πρόσφυγες. Πρωτοβουλίες που αποτυπώνουν το ελληνικό φιλότιμο και όχι τις οργανωμένες δομές της κρατικής μηχανής. Μέχρι και στο βιντεάκι των ηθοποιών του «Game of thrones» αναφέρθηκε, όπως και στη συναυλία που οργανώνεται από το υπουργείο Πολιτισμού αρχές Απριλίου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Ποιο είναι όμως το έργο του Α. Μπαλτά στο ΥΠΠΟΑ κατά το 7μηνο που πέρασε; Τι καινούργιο είχε να μας πει;
– Τη συγκρότηση ενός Συμβουλίου Τεχνών, το οποίο θα προτείνει τρόπους επιλογής των καλλιτεχνικών διευθυντών των πολιτιστικών θεσμών. Αν πρέπει να επιλέγονται με διεθνή ή πανελλήνιο διαγωνισμό ή χωρίς διαγωνισμό. Το Συμβούλιο Τεχνών σ΄ αυτή την περίπτωση θα προτείνει κάποια πρόσωπα στον υπουργό για να επιλέξει τελικά εκείνος. Οπότε ο κ. Μπαλτάς δέχθηκε την εύλογη ερώτηση, γιατί δεν συγκρότησε το Συμβούλιο Τεχνών πριν αλλάξει τις διοικήσεις όλων των πολιτιστικών θεσμών της χώρας; «Θέλει μεγάλη προετοιμασία η συγκρότηση αυτού του οργάνου» είπε και επιπλέον «η ιδέα είναι ακόμη στα σπάργανα».
– Σκέπτεται επίσης να δημιουργήσει θέσεις οικονομικών διευθυντών σε κάθε εποπτευόμενο φορέα, ώστε οι καλλιτεχνικοί διευθυντές να μην εμπλέκονται στη διαχείριση των οικονομικών που δεν γνωρίζουν. Ετσι, είδαμε τι έγινε με τα χρέη στο ΚΘΒΕ, όπως και τα οικονομικά στο Ελληνικό Φεστιβάλ, είπε ο Α. Μπαλτάς. Στην ερώτηση τι θα γίνει σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ οικονομικού και καλλιτεχνικού διευθυντή, η απάντηση είναι «τη λύση θα δίνει ο υπουργός».
ΕΣΠΑ
Θολή εικόνα είχε ο κ. Μπαλτάς για το νέο ΕΣΠΑ. Αναφέρθηκε στις θεματικές που θέλει να δώσει έμφαση, όπως στην καινοτομία, στη νεοφυή επιχειρηματικότητα μικρών καλλιτεχνικών σχημάτων, στην ενίσχυση των υπαρχουσών επιχειρήσεων, σε καινοτόμες δράσεις πολιτισμού συνδεδεμένες με την εκπαίδευση κ.λπ. Ωστόσο, ούτε χρονοδιάγραμμα για την έναρξη των προγραμμάτων αυτών είχε να δώσει ούτε σαφή εικόνα είχε για τον αριθμό των έργων και το ύψος των κονδυλίων που θα αφορούν στον πολιτισμό.
«Τα χρήματα θα είναι πολύ λιγότερα από το προηγούμενο ΕΣΠΑ» είπε η γ.γ. του ΥΠΠΟΑ Μαρία Βλαζάκη «και θα γίνει Ημερίδα» πρόσθεσε. Ο κ. Μπαλτάς ωστόσο αγνοούσε ότι το υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε και στο προηγούμενο ΕΣΠΑ δικό του πρόγραμμα. Οτι το διεκδίκησε μέσω των Περιφερειών της χώρας κι έτσι υλοποίησε πάνω από 500 έργα, έχοντας ώριμες μελέτες που δεν υπάρχουν σήμερα.

– Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Περιφέρεια Αττικής θα συμβάλει με 1,2 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ανακαίνισης του «Ακροπόλ» της οδού Πατησίων «χωρίς κανέναν αντάλλαγμα», όπως τόνισε ο κ. Μπαλτάς, απαντώντας ουσιαστικά στα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για παραχώρηση του ακινήτου στην κ. Δούρου, αδελφή του Π. Δούρου, διευθυντή του πολιτικού του γραφείου.
Στο «Ακροπόλ» ο υπουργός θέλει να στεγάσει τη νεανική δημιουργία. Ονειρεύεται «θερμοκοιτίδες», χώρους για ομάδες νέων καλλιτεχνών, που θα ετοιμάζουν σε ένα μικρό χρονικό διάστημα τα νέα τους προγράμματα πριν τα παρουσιάσουν στο κοινό.
Ακίνητα στην Πλάκα
Και μια και ο λόγος για ακίνητα του υπουργείου Πολιτισμού, ο κ. Μπαλτάς προετοιμάζει συστέγαση υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ για μείωση του κόστους ενοικίων, ανακατανομές στη χρήση των ακινήτων στην Πλάκα και ενδελεχή έλεγχο περί της ταυτότητας ενός εκάστου που κατέχει ακίνητο του υπουργείου, είτε είναι φυσικό πρόσωπο είτε σωματείο. Ο υπουργός θα αναθέσει σε νομικούς την εξακρίβωση αυτών των στοιχείων, γιατί πρόκειται για ένα μπερδεμένο κουβάρι, όπως είπε.
Είναι ωστόσο γνωστό πως η Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, που εδρεύει ένα τετράγωνο από το γραφείο του, έχει όλες τις απαντήσεις που αναζητά ο υπουργός. Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα επιστρέψει στο ΥΠΠΟΑ τα 28 ακίνητα που είχε πάρει για αξιοποίηση. Δεν κατάφερε να τα πουλήσει; Αυτό δεν διευκρινίστηκε…
Με την ευκαιρία, ο υπουργός διέψευσε και τα δημοσιεύματα περί «έξωσης» του Ιδρύματος «Μελίνα Μερκούρη» από το ακίνητο της οδού Πολυγνώτου 9-11. «Μια φιλική συζήτηση στο γραφείο μου έγινε με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Χριστόφορο Αργυρόπουλο, για το κατά πόσον θα ήταν δυνατόν να συστεγαστεί εκεί και τμήμα της Εφορείας Κυκλάδων που πάσχει», είπε. Και ο κ. Αργυρόπουλος τη βρήκε πολύ καλή ιδέα, σύμφωνα με τον κ. Μπαλτά, αλλά ζήτησε χρόνο να το συζητήσει και με το Διοικητικό Συμβούλιο.
ΤΑΠΑ
«Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων είναι ο οικονομικός κινητήρας του υπουργείου. Παράγει πλούτο. Είναι μεγάλο στοίχημα η αναδιοργάνωσή του. Θέλουμε προσωπικό» είπε. Οσο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που όλο εξαγγέλλεται και όλο στα χαρτιά μένει, ίσως να είναι έτοιμο την 1η Απριλίου που ξεκινά το νέο αυξημένο εισιτήριο εισόδου σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, ανέφερε. Πάντως, το θερινό ωράριο δεν πρέπει να το περιμένουμε πριν από την Πρωτομαγιά, «την πραγματική αρχή της τουριστικής σεζόν» κατά τον κ. Μπαλτά, ο οποίος πιστεύει πως το υπουργείο Τουρισμού πρέπει να οργανώσει και «πακέτα φιλότεχνων». Εκείνος πάντως θα προωθήσει ιδέες και γεγονότα που θα καλούν το κοινό στη χώρα μας όλο το χρόνο. Ονειρεύεται επίσης συνέργειες μεταξύ των οργανισμών και όχι συγχωνεύσεις (π.χ. Μεγάρου Μουσικής και Ελληνικού Φεστιβάλ). Τέλος, εξήγγειλε την οργάνωση ενός «Φεστιβάλ Γυμνού Λόγου» σε αρχαία θέατρα, με ηθοποιούς στο γέρμα του ήλιου να δίνουν παραστάσεις χωρίς ηχητικές εγκαταστάσεις, σκηνικά κ.λπ.
Για το πρόγραμμα του Ελληνικού Φεστιβάλ, που αργεί να ανακοινωθεί από το νέο διευθυντή του Γιαν Φαμπρ, με ορατό τον κίνδυνο να μην υπάρχει ικανός χρόνος προετοιμασίας των παραστάσεων της Επιδαύρου, ο κ. Μπαλτάς, ζήτησε υπομονή ώς το τέλος του μήνα που θα παρουσιαστεί από τον κ. Φαμπρ.
ΕΜΣΤ
«Ηταν το πιο δύσκολο ζήτημα το θέμα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης», είπε. «Διαπιστώσαμε κενά για το άνοιγμά του. Ελπίζουμε αρχές του 2017 να έχει ανοίξει». «Εν τω μεταξύ ο χώρος του μουσείου θα χρησιμοποιηθεί για κάποιες άλλες εκθέσεις».
Οσο για το ηθικό θέμα που προβάλλεται συνεχώς μετά την απομάκρυνση της Αννας Καφέτση από τη θέση της διευθύντριας, η οποία εμπνεύστηκε, ίδρυσε και δημιούργησε αυτό το μουσείο εκ του μηδενός, είχε να πει ότι δεν θέλει να μείνει «άνεργη» (η Αννα Καφέτση), «να συνεχίσει να συμβάλλει» «και πριν το διαγωνισμό για την πλήρωση της θέσης του διευθυντή του ΕΜΣΤ».
Γι΄ αυτό, τι να πει κανείς; Ντροπή!
Πηγή: enetpress





