Διαβάστε περισσότερα: Άρθρα neapnyka-post-rss | Σχόλια neapnyka-comments-rss

Χρ. Βερναρδάκης: 15 απαραίτητες και χρονικά άμεσες μεταρρυθμίσεις στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 12.5.2023

0 σχόλια
Χρ. Βερναρδάκης: 15 απαραίτητες και χρονικά άμεσες μεταρρυθμίσεις στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 12.5.2023
Ο Χριστόφορος Βερναρδάκης, * υποψήφιος Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην Α’ Αθήνας, στις 12.05.2023, στην παρέμβασή του στην εκδήλωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Εκκίνησης [ΕΑΕΚ] για τις δημόσιες πολιτικές και τα κοινωνικά αγαθά, μίλησε για τις 15 απαραίτητες και χρονικά άμεσες μεταρρυθμίσεις στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. 
🔴 Αύξηση μισθών στον Δημόσιο Τομέα κατά 10% ΑΜΕΣΑ και ετήσια αύξηση στο ύψος του πληθωρισμού.
Ορίζοντας διετίας για επαναφορά 13ου Μισθού.
Μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα ή σε ιδιωτικά έργα.
🔴 Αντιστροφή της υποστελέχωσης με προγραμματισμό για 50.000 προσλήψεις σε ορίζοντα 3ετίας για τη στελέχωση της Κρατικής Διοίκησης και του Κοινωνικού Κράτους.
🔴 Πιλοτική Εφαρμογή Μείωσης του εργάσιμου χρόνου εργασίας σε Δημόσιο και Κοινωνικό Τομέα της Οικονομίας χωρίς μείωση αποδοχών.
🔴 Κατάργηση όλων των επισφαλών και εργολαβικών μορφών απασχόλησης και ευέλικτης εργασίας. Κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με ΜΙΑ σχέση εργασίας.
🔴 Νέοι Οργανισμοί σε όλο φάσμα της κρατικής Διοίκησης, από τα Υπουργεία έως τον τελευταίο εποπτευόμενο φορέα.
Νέοι Οργανισμοί σημαίνει: Οργανικές Θέσεις, Νέες ειδικότητες, Εξορθολογισμός αρμοδιοτήτων των επιπέδων διοίκησης, απλούστευση και ταχύτητα διοικητικών διαδικασιών.
Καθιέρωση θεσμικών εγγυήσεων κοινωνικής λογοδοσίας της Διοίκησης.
🔴 Αναγνώριση σε κάθε φυσικό πρόσωπο του δικαιώματος πρόσβασης εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος σε όλες τις αποφάσεις της Διοίκησης και στα έντυπά ή ψηφιακά Αρχεία χωρίς να απαιτείται έννομο συμφέρον (εξαιρουμένων των προσωπικών δεδομένων).
🔴 ΑΣΕΠ 2.0. Το ΑΣΕΠ επιβάλλεται να εξελιχθεί σε ένα μηχανισμό διασφάλισης της αξιοκρατίας όχι μόνον των προσλήψεων, αλλά συνολικά της διαχείρισης του Ανθρώπινου Δυναμικού του Δημόσιου Τομέα. Απαιτείται οργανωτική και λειτουργική αναβάθμισή του σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, με νέες προσλήψεις σύγχρονων ειδικοτήτων στο Human Resources (HR), με ψηφιακή αναβάθμιση των υποδομών του, με ουσιαστική αρμοδιότητα στην προκήρυξη των θέσεων εργασίας.
🔴 Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης 2.0. Η Σχολή πρέπει να αναβαθμιστεί ως Επαγγελματική Σχολή Επιτελικών Στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης, με αύξηση του αριθμού εισακτέων, με υψηλό επίπεδο εισαγωγικών εξετάσεων, με επέκταση του χρόνου φοίτησης σε 2.5 χρόνια φοίτησης (2 χρόνια Γενικές Σπουδές και 6 μήνες πρακτική άσκηση) και με ολοκληρωτική αναδιάρθρωση της δομής, της λειτουργίας και της στελέχωσής της.
🔴Νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, με ενιαίους λειτουργικούς κανόνες, με προσδιορισμό των ασυμβιβάστων των μελών τους, με οριοθέτηση αρμοδιοτήτων, με προβλέψεις για τη «σύγκρουση συμφερόντων» των μελών τους, με λειτουργικές συγχωνεύσεις όπου χρειάζεται, με πλαίσιο λογοδοσίας των πεπραγμένων τους, με αυστηρό πλαίσιο των όρων για τη δημιουργία τους.
Με κανόνες προστασίας του δημοσίου συμφέροντος από πρακτικές «περιστρεφόμενων θυρών».
🔴 Διοικητική αναδιάρθρωση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ), με όρους Διαφάνειας, Αξιοκρατίας και Λειτουργικής Ανεξαρτησίας.
🔴 Συγκρότηση Εθνικού Συμβουλίου Επιλογής Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης. Αναγκαία η επαναφορά ενός ανάλογου με τον ν.4369/2016 για την Επιλογή Στελεχών, καθώς και η επαναφορά των αντικειμενικών κριτηρίων επιλογής που διέλυσε ο νόμος του «επιτελικού κράτους».
🔴 Αναμόρφωση του Κανονισμού της Βουλής στην κατεύθυνση ενίσχυσης του ελέγχου, της διαφάνειας και της λογοδοσίας της Κυβέρνησης. Κατάργηση των απορρήτων έναντι του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
🔴 Ιδρυση Διοικητικού Φορέα Εφαρμογής και Παρακολούθησης του Εθνικού Αναπτυξιακού Σχεδίου. Με εξειδικευμένα διοικητικά και επιστημονικά στελέχη σε εθνική και περιφερειακή κλίμακα για να ενημερώνουν, να υποβοηθούν, να συντονίζουν τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, να λειτουργούν ως επιταχυντής τόσο για το δημόσιο όσο και για τον ιδιωτικό τομέα.
🔴 Νέα Νομοθεσία για τους Whistlblowers – Μάρτυρες Δημοσίου Συμφέροντος, ακολουθώντας τις πρακτικές και τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία.
🔴 Τα προσωπικά δεδομένα που καταγράφονται στη χρήση των ψηφιακών πλατφορμών και των επιχειρηματικών ομίλων που διαχειρίζονται «κοινωνικά δίκτυα» αναγνωρίζονται ως δημόσια αγαθά και κάθε πολίτης δικαιούται να γνωρίζει τι ατομικά δεδομένα του αποθηκεύονται και διαχερίζονται.

* O Χριστόφορος Βερναρδάκης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο αντικείμενο «Πολιτική Ανάλυση: Κόμματα και Πολιτική Συμπεριφορά».

Απόφοιτος το 1985 του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών, έγινε κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος (D.E.A.) Πολιτικών Επιστημών από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris II) το 1987.

Κατά την περίοδο 1987-1988 πραγματοποίησε επίσης μεταπτυχιακές σπουδές στην Πολιτική Φιλοσοφία (Σορβόννη – Πανεπιστήμιο Paris I). Η διδακτορική του διατριβή (1995) στο Πανεπιστήμιο Αθηνών είχε ως αντικείμενο τα πολιτικά κόμματα της περιόδου 1974-1985 και την ενσωμάτωσή τους στο νομικο – πολιτικό θεσμικό σύστημα της περιόδου.

Το 1993 ίδρυσε την εταιρεία δημοσκοπήσεων και κοινωνικών ερευνών VPRC, της οποίας διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. έως τον Νοέμβριο του 2004, αναλαμβάνοντας κατόπιν τη θέση του Επιστημονικού Συμβούλου. Μέσω της εμπλοκής του στην VPRC επέβλεψε πάνω από 800 μικρά και μεγάλα ερευνητικά προγράμματα, στους τομείς της πολιτικής και εκλογικής έρευνας, της κοινωνικής έρευνας, της έρευνας Μέσων Ενημέρωσης και της έρευνας αγοράς και καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Ασχολείται ιδιαίτερα με τη θεωρία των πολιτικών κομμάτων, την πολιτική συμπεριφορά, την εκλογική-κοινωνική έρευνα και ευρύτερα το χώρο της πολιτικής κοινωνιολογίας. Έχει σημαντικό αριθμό δημοσιεύσεων στην ελληνική, αγγλική και γαλλική γλώσσα, καθώς και συστηματική παρουσία σε διεθνή συνέδρια.

Από το 1984-1988 υπήρξε μέλος της Συντακτικής Ομάδας του μηνιαίου περιοδικού ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ, ενώ κατά την περίοδο 1986-1990 μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού ΘΕΣΕΙΣ.

Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Πολιτικής Επιστήμης (ΕΕΠΕ) από τον Ιούνιο του 2008 έως τον Ιούνιο του 2014. Είναι μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου «Νίκος Πουλαντζάς», καθώς και του Ιδρύματος Γληνού.

Βουλευτής Α’ Αθήνας με τον ΣΥΡΙΖΑ από το 2015, διετέλεσε Αναπληρωτής Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αρμόδιος για θέματα Διοικητικής Μεταρρύθμισης (2015-2016) και Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα συντονισμού του κυβερνητικού έργου (2016-2019), στις κυβερνήσεις του Αλέξη Τσίπρα. Στις εκλογές του Ιουλίου 2019 επανεκλέχθηκε βουλευτής.

image_6487327

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡθΡΑ:

 

Χρ. Βερναρδάκης: 15 απαραίτητες και χρονικά άμεσες μεταρρυθμίσεις στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 12.5.2023

Χριστόφορος Βερναρδάκης: «Πολιτισμός ή Βαρβαρότητα» το δίλημμα των εκλογών 4.5.23

ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ από την ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΥΠΠΟΑ ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 10.5.2023 

ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΥΠΠΟΑ: Επίσκεψη στην Ακρόπολη Χρ. Βερναρδάκη -Υπ. Βουλευτή Α’ Αθηνών ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ 11.5.2023

ΚΑΛΕΣΜΑ ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ ΥΠΠΟΑ 10.5.23

ΟΛΟ το κυβερνητικό Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: “Δικαιοσύνη Παντού” 2023

Δείτε αναλυτικά για τον Τομέα Πολιτισμού & Αθλητισμού 

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 50 ΗΜΕΡΩΝ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 2023