Nielsen: Ελλάδα, η πιο απαισιόδοξη χώρα του κόσμου
Πρωταθλητές κόσμου… στην απαισιοδοξία αναδείχθηκαν οι Έλληνες σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Nielsen.
Η εντεινόμενη οικονομική ύφεση σε συνδυασμό με τις γενικευμένες δημόσιες διαμαρτυρίες, έριξαν την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη στην Ελλάδα για πρώτη φορά στις 41 μονάδες, κατατάσσοντας τη χώρα για πρώτη φορά στην τελευταία θέση της σχετικής λίστας. Οι υπόλοιπες τελευταίες θέσεις της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης συμπληρώνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Πορτογαλία (42 μονάδες), η Ουγγαρία (43), η Κροατία (45) και η Ρουμανία (47).
Άλλαξαν συνήθειες
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν επίσης πως ένας στους τρεις Έλληνες (34%) δηλώνει πως δε διαθέτει χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό από όσους τελικά περισσεύουν χρήματα, τα ξοδεύει για αποπληρωμή δανείων, πιστωτικών καρτών και άλλων χρεών (35%).
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (91%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της κρίσης, με τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%) και για την αγορά νέων ρούχων (75%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (68%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.
Μεγάλο είναι το ποσοστό των Ελλήνων πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που έρχονται, με την εργασιακή ασφάλεια και η οικονομία να συνεχίζουν να αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες τους. Αντίθετα, στην Ευρώπη η μεγαλύτερη ανησυχία των καταναλωτών το δεύτερο τρίμηνο του 2011 είναι η αύξηση στους λογαριασμούς του νοικοκυριού.
Η άλλη όψη
Από την άλλη πλευρά, η Ινδία παραμένει η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη όμως να πέφτει στις 126 μονάδες, ενώ την ακολουθούν οι Φιλιππίνες με 115 και η Ινδονησία με 112.
Ταυτότητα
Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης διεξήχθη από 20 Μαΐου έως 7 Ιουνίου 2011 και συμμετείχαν πάνω από 31.000 καταναλωτές 56 χωρών, από την Ευρώπη, την Ασία, την Ωκεανία, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης βασίζεται στην ασφάλεια που νιώθουν οι καταναλωτές στην αγορά εργασίας, στην κατάσταση των οικονομικών τους και στη διαθεσιμότητα ρευστού χρήματος (αγοραστική δύναμη).
Πηγή:Ημερησία