Άλλη μία περίοδο αναταράξεων διανύει το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων / Καθημερινή
Ενώ δύο πορίσματα βρίσκονται σε εκκρεμότητα, ένα της ΕΔΕ για την απάτη με μεταφορική εταιρεία που συνεργαζόταν με τον Οργανισμό και ένα δεύτερο, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που αναφέρεται στον τομέα εσόδων και εξόδων του Ταμείου, τις τελευταίες ημέρες ήρθαν στο φως καταγγελίες για φραστικά επεισόδια ανάμεσα στη διοίκηση, την οποία ασκεί η κ. Αθηνά Χατζηπέτρου, και στους υπαλλήλους.
Το ήδη βαρύ κλίμα επέτεινε με δηλώσεις της χθες η πρώην πρόεδρος του ΤΑΠ, Παρασκευή Σιδηροπούλου. Σε μακροσκελή επιστολή της εκφράζει την πικρία της για όσα συμβαίνουν στο ΤΑΠ, την ανησυχία της για τον τρόπο λειτουργίας του Ταμείου, επιχειρεί έναν απολογισμό της επτάμηνης θητείας της και σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι επί των ημερών της διοίκησής της «εντοπίστηκαν τρεις τραπεζικοί λογαριασμοί με συνολικό υπόλοιπο 2,5 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν είχε απεικονιστεί ποτέ στο λογιστικό σύστημα του ΤΑΠ, καθώς και καμία κίνηση από το άνοιγμά τους (το οποίο είχε λάβει χώρα δεκαετίες πριν), και έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για έλεγχό τους από τους αρμόδιους φορείς». Με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας τον περασμένο Ιούλιο, «υπήρξε έγγραφη ενημέρωση από εμένα προς τη νέα υπουργό για τα θέματα του ΤΑΠ. Παρά τα συνεχή έγγραφα και προφορικά αιτήματά μου για συνάντηση μαζί της, αυτά δεν έγιναν ποτέ αποδεκτά. Αντιθέτως, η επικοινωνία με εμένα περιοριζόταν στην υπόδειξη των θεμάτων που θα συζητηθούν, επιλέγοντας με δικά της κριτήρια από τα έγγραφα των ημερησίων διατάξεων που απέστειλα».
Υποστηρίζει ότι «η ευθύνη για τα προβλήματα που ανέκυψαν από τις 10 Ιουλίου και μετά δεν βαρύνει τη διοίκησή μου» και ότι ενώ η ηγεσία του ΥΠΠΟ είχε ενημερωθεί εγγράφως για τη λύση που δόθηκε στο ζήτημα των μεταφορών προϊόντων προς τα πωλητήρια, ανακοίνωσε ότι «υπάρχει πρόβλημα με τη μεταφορική». Για το θέμα της λειτουργίας των αναψυκτηρίων των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, «το ζήτημα της εκμίσθωσής τους απασχολεί και ερευνάται από την Εισαγγελία και το Σώμα Επιθεωρητών και Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και η νυν πολιτική ηγεσία είχε ενημερωθεί διά σχετικού εγγράφου μου».
Αναφορικά με τους ελέγχους σημειώνει ότι «όλα τα πορίσματα όλων των ελέγχων έχουν δοθεί στα αρμόδια προς έλεγχο όργανα. Για τον πειθαρχικό έλεγχο υποθέσεων, η διοίκησή μας, δεδομένου του φόρτου εργασίας της μοναδικής νομικού του Ταμείου, αποφάσισε την ανάθεση της υπόθεσης σε δικηγόρο, η οποία σταμάτησε κατόπιν σχετικής εντολής από το Γραφείο Υπουργού. Αξίζει να επισημανθεί ότι η εμπιστευτικότητα των εγγράφων σίγουρα δεν επιτρέπει την ανάδειξή τους.
Για το θέμα του πορίσματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουν ληφθεί αποφάσεις διοικητικού συμβουλίου προς υλοποίηση των συστάσεών του από τις υπηρεσίες του ΤΑΠ, ενώ πέραν αυτού εκκρεμούν επιπλέον έλεγχοι για τα αναψυκτήρια και για τους τραπεζικούς λογαριασμούς του Ταμείου, για τους οποίους δεν είχε απεικονιστεί καμία κίνηση στο λογιστικό σύστημα από το άνοιγμά τους, ζήτημα το οποίο ανέδειξε η δική μας διοίκηση».
- Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στο πόρισμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αφορά τα έτη 2014-2016 προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι σε δείγμα 31.105.367 ευρώ δεν κατέστη εφικτό να διασταυρωθεί το ποσό των 2.306.508 ευρώ.
- Οσο για το πόρισμα της ΕΔΕ, προκύπτει ότι παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο για περαιτέρω διερεύνηση 20 υπάλληλοι.
Στο πειθαρχικό 20 υπάλληλοι / efsyn
Η απάτη με τη μεταφορική εταιρεία και τα παραποιημένα παραστατικά, που αποκαλύφθηκε τον περασμένο Μάρτιο, είναι η κορυφή του παγόβουνου.
Έπειτα από έλεγχο:
- δεν διασταυρώνονται έσοδα άνω των 2 εκατ. ευρώ από εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία
- και άνω των 460 χιλιάδων από τα πωλητήρια,
- ενώ γίνεται αναφορά στο μεγάλο ποσοστό εισιτηρίων ελευθέρας.
Είκοσι υπάλληλοι του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσων (ΤΑΠΑ ή ΤΑΠ) παραπέμπονται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο για την υπόθεση των παραποιημένων παραστατικών της μεταφορικής εταιρείας που είχε χρεώσει το ελληνικό Δημόσιο (2012-2018) πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ, παρουσιάζοντας πολλαπλάσιο έργο από το πραγματικό.
Η απόφαση ελήφθη από το Δ.Σ. του ΤΑΠ που συνεδρίασε την Τετάρτη, παρουσία τεσσάρων γενικών γραμματέων (Πολιτισμού, Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσίων Επενδύσεων & ΕΣΠΑ), και ακολουθεί την απόφαση του πορίσματος της Ενορκης Διοικητικής Εξέτασης που είχε διαταχθεί από τον τέως υφυπουργό Πολιτισμού Κώστα Στρατή, ο οποίος είχε στείλει τον φάκελο και στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου όταν γνωστοποιήθηκε η απάτη.
Σημειώνεται ωστόσο ότι οι ευθύνες δεν βαρύνουν στον ίδιο βαθμό όλους τους εμπλεκόμενους. «Φαίνεται ότι οι περισσότεροι αγνοούσαν τι υπέγραφαν» μας μετέφεραν επίσημα χείλη, καθώς οι διαδικασίες ελέγχου και διαχείρισης του δημόσιου χρήματος στον διοικητικό μηχανισμό του υποστελεχωμένου Οργανισμού είναι μια από τις βαριές παθογένειές του.
Αυτό καταδεικνύεται με αιχμηρά στοιχεία στην ογκώδη έκθεση κατασταλτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Αφορά τα έτη 2014, ’15, ’16, ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2019 και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ανάγκη άμεσης ίασης του ΤΑΠ προκειμένου να μην καταρρεύσει και να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του, καθώς με απαιτούμενες αλλαγές έχει δυνατότητες να προσφέρει σημαντικό έργο στην πολιτιστική ανάπτυξη και την οικονομία.
Ο έλεγχος παρουσιάζει τον Οργανισμό «σε μεγάλη ακινησία» και είναι αποκαλυπτικός ως προς την ανάγκη εκσυγχρονισμού και αναμόρφωσής του σε όλα τα επίπεδα, αφού κάνει λόγο ακόμα και για έλλειψη εκπαίδευσης προσωπικού – σχεδόν 461 υπάλληλοι μαζί με τους 200 έκτακτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν έσοδα από εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους/μουσεία, σημειώνει πως «σε δείγμα 31.105.367 ευρώ δεν κατέστη εφικτό να διασταυρωθούν ποσά συνολικού ύψους περί τα 2.306.508 ευρώ, καθώς δεν επισυνάπτονται τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την κατάθεση του ποσού στους τραπεζικούς λογαριασμούς του ΤΑΠ».
Κάνει αναφορά στο μεγάλο ποσοστό των ελευθέρας για το 2014 «από το σύνολο των 1.067.17 εισιτηρίων τα 338.264 ήταν ελευθέρας (ήτοι 31,8%)».
Αντίστοιχα για το 2015 «από το 1.061.198 εισιτήρια τα 365.021 ήταν ελευθέρας (34,3%)…»,
επίσης «…κάποια ταξιδιωτικά πρακτορεία για ορισμένους αρχαιολογικούς χώρους κατέβαλαν εγγυητική επιστολή και προμηθεύονταν μπλοκ vouchers προαριθμημένων εισιτηρίων με εκ των υστέρων κατάθεση των χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό του ΤΑΠ. Στο ΟΠΣ (Q&R) δεν καταχωρούνται τα μπλοκ vouchers προαριθμημένων εισιτηρίων και συνεπώς δεν δύναται να διεξαχθούν σχετικές αναφορές δεδομένου ότι η χρέωση και η αποχρέωση των εν λόγω εισιτηρίων διενεργούνται εξωλογιστικά».
Ο έλεγχος καταγράφει αδυναμίες και στα πωλητέα είδη μουσείων/αρχαιολογικών χώρων. Σε συνολικό ύψος «936.783,42 ευρώ δεν προσκομίστηκαν παραστατικά πληρωμών πιστωτικών, χρεωστικών καρτών και e-banking, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διενεργηθεί διασταυρωτικός έλεγχος ως προς την ύπαρξη και ακρίβεια των συναλλαγών ύψους 469.520,43 ευρώ…».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διευθύνσεις του Οργανισμού είχαν ενημερωθεί για τα σοβαρά συμπεράσματα του ελέγχου και αρμοδίως η τέως πρόεδρος του ΤΑΠ, Παρασκευή Σιδηροπούλου, είχε καταθέσει το πόρισμα στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Το Δ.Σ. του ΤΑΠ αποφάσισε ομόφωνα για τα σοβαρά ευρήματα του κατασταλτικού ελέγχου να διαταχθεί ΕΔΕ για να διερευνηθούν ευθύνες που προκύπτουν (άγνοια, αμέλεια, δόλος;) και παράλληλα να μπει ο φορέας σε φάση ίασης.
Στέλεχος από το προεδρείο του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΤΑΠΑ, μία μέρα πριν από τη συνεδρίαση του Δ.Σ., μας είχε σχολιάσει: «Είναι πολύ σοβαρό το θέμα της μεταφορικής και εξίσου σοβαρά είναι τα ευρήματα της έκθεσης. Το πόρισμα του κατασταλτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν είναι απλή υπόθεση. Κατά τη γνώμη μου, δείχνει ότι ο Οργανισμός ήταν παραμελημένος απ’ όλες τις κυβερνήσεις την τελευταία 20ετία. Ξέρω ότι πολλές φορές υπογραμμίζονται αδυναμίες και παραλείψεις σε έναν φορέα προκειμένου να δείξουν ότι είναι μονόδρομος η μετατροπή του σε ανώνυμη εταιρεία. Αυτό προσπαθούμε να αποφύγουμε. Από την άλλη επιβάλλεται να γίνονται έλεγχοι. Είμαστε ΝΠΔΔ και κάτι που είναι σύννομο δεν μπορεί κανείς να το σταματήσει. Ομως βλέπω ότι με τα πορίσματα που έχουν δρομολογηθεί από τους προηγούμενους και με αυτά που απειλούν να κάνουν οι σημερινοί, το ΤΑΠΑ κινδυνεύει να κλείσει, να μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία».
Το θέμα της απάτης με τη μεταφορική ανέδειξε τον Μάρτιο του 2018 η πρόεδρος του ΤΑΠ Αθηνά Χατζηπέτρου (είχε τοποθετηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο τέλος του 2017, απομακρύνθηκε το φθινόπωρο του 2018 και επανήλθε με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας) και ο τότε υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής διέταξε ΕΔΕ, διαβίβασε τον φάκελο στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου,ζήτησε η έρευνα να επεκταθεί από τα έτη 2015 και εξής και οι υπηρεσίες να υπολογίσουν τη συνολική ζημιά, καθώς οι συμβάσεις της μεταφορικής είχαν ξεκινήσει από το 2012. Ωστόσο το Δ.Σ. του ΤΑΠ δεν είχε αποφασίσει μέχρι τώρα την παραπομπή των εμπλεκομένων στο Πειθαρχικό.
Από τα σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός είναι η στελέχωση, ενώ απαιτούνται ριζικές λύσεις καθώς επί σειρά ετών είχε απαξιωθεί. Μάλιστα, πριν από το 2015 είχαν αλλάξει 7 πρόεδροι σε δύο χρόνια. Με ετήσιο τζίρο 130 εκατομμύρια -μετά την αύξηση των εισιτηρίων το 2015- το ΤΑΠ έχει δυνατότητες για υψηλότερες επιδόσεις. Αρκεί να γίνουν οι απαραίτητες τομές που θα επιτρέψουν να ανοίξει νέες σελίδες. Και να λειτουργήσουν επιτέλους οι μουσεία/αρχαιολογικοί χώροι με ανοιχτά αναψυκτήρια -με διαφανείς διαδικασίες μισθώσεων-, πωλητήρια με γεμάτα ράφια και τους υπαλλήλους στις θέσεις τους.
Τη δική της απάντηση τόσο προς την υφυπουργό Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη όσο και προς ΜΜΕ αλλά και συνδικαλιστές του υπουργείο δίνει με δήλωσή της η πρώην πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Παρασκευή Σιδηροπούλου.
Τι απαντά η πρώην πρόεδρος του ΤΑΠ σε Μενδώνη και συνδικαλιστές του υπουργείου Πολιτισμού/Documento
Όπως αναφέρει: «τον Ιούλιο, με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, υπήρξε έγγραφη ενημέρωση από εμένα προς τη νέα Υπουργό για τα θέματα του Τ.Α.Π. Παρά τα συνεχή έγγραφα και προφορικά αιτήματά μου για συνάντηση μαζί της, αυτά δεν έγιναν ποτέ αποδεκτά, αντιθέτως η επικοινωνία με εμένα περιοριζόταν στην υπόδειξη των θεμάτων που θα συζητηθούν και εκείνων που δε θα συζητηθούν, επιλέγοντας με δικά της κριτήρια από τα έγγραφα των Ημερησίων Διατάξεων που απέστειλα».
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή της κας Σιδηροπούλου:
Σε όλο τον εργασιακό μου βίο έχω μάθει ότι μέσω της σκληρής δουλειάς μπορούν να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και πραγματικά αυτό έπραξα, σε αγαστή συνεργασία με το μέλος του ΔΣ δρα Μιμίκα Γιαννοπούλου, καθώς και με τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ του Τ.Α.Π. του οποίου διορίστηκα Πρόεδρος το Νοέμβριο του 2018.
Κατόπιν της επαναλαμβανόμενης εμπλοκής του ονόματός μου σε ανακοινώσεις συνδικαλιστικών οργάνων και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ οφείλω να αποκαταστήσω την αλήθεια. Προς τούτο άλλωστε έχω στην κατοχή μου όλα τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν όσα ακολουθούν.
Όταν αναλάβαμε τον Νοέμβριο 2018 το δύσκολο έργο της διοίκησης του Τ.Α.Π. η προηγούμενη–και τώρα νυν- Πρόεδρος αφενός μεν κατά τη διαδικασία παράδοσης – παραλαβής δεν ενημέρωσε για κανένα θέμα του Ταμείου (είναι χαρακτηριστικό ότι το πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής ήταν μόλις μισή σελίδα με απλή αναφορά σε κλειδιά και φυσικά αντικείμενα στο γραφείο), αφετέρου δε, δεν είχε υπογράψει τα πρακτικά ΔΣ της δικής της θητείας, γεγονός που δυσχέρανε και καθυστέρησε πολύ το έργο μας.
Προκειμένου να γίνει αντιληπτός ο τρόπος με τον οποίο ασκήσαμε τη Διοίκηση, αρκεί να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά επί των ημερών της Διοίκησής μας δημοσιεύθηκε ο Προϋπολογισμός του Τ.Α.Π., αν και οριζόταν από νόμο του 2010 (Για το έργο της Διοίκησής μας υπάρχει έγγραφο με τα πεπραγμένα της). Συναφώς προς το τελευταίο των ανωτέρω και τα οικονομικά του φορέα από τη Διοίκησή μας εντοπίστηκαν 3 τραπεζικοί λογαριασμοί με συνολικό υπόλοιπο 2,5 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν είχε απεικονιστεί ποτέ στο λογιστικό σύστημα του Τ.Α.Π., καθώς και καμία κίνηση από το άνοιγμά τους ( το οποίο είχε λάβει χώρα δεκαετίες πριν) και έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για έλεγχό τους από τους αρμόδιους φορείς.
«Έγγραφη ενημέρωση στη νέα υπουργό»
Τον Ιούλιο, με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, υπήρξε έγγραφη ενημέρωση από εμένα προς τη νέα Υπουργό για τα θέματα του Τ.Α.Π. Παρά τα συνεχή έγγραφα και προφορικά αιτήματά μου για συνάντηση μαζί της, αυτά δεν έγιναν ποτέ αποδεκτά, αντιθέτως η επικοινωνία με εμένα περιοριζόταν στην υπόδειξη των θεμάτων που θα συζητηθούν και εκείνων που δε θα συζητηθούν, επιλέγοντας με δικά της κριτήρια από τα έγγραφα των Ημερησίων Διατάξεων που απέστειλα.
Ως εκ τούτου, πράγμα το οποίο αποδεικνύεται από τα έγγραφα που έχω στη διάθεσή μου, η ευθύνη για τα προβλήματα που ανέκυψαν από τις 10 Ιουλίου και μετά δε βαρύνει τη Διοίκησή μου. Εντύπωση προκαλεί ότι έως και σήμερα, όπως προκύπτει περίτρανα από τις αναρτημένες πράξεις, δεν έχουν επιλυθεί οι εκκρεμότητες που δημιουργήθηκαν στο διάστημα 10 Ιουλίου έως την αλλαγή της Διοίκησής μας, ενώ σίγουρα θα έχουν δημιουργηθεί κι άλλες (δεδομένου ότι στη δική μας Διοίκηση ο μέσος όρος των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης ανά εβδομάδα ήταν 25 θέματα). Και τούτο ενώ έχουν ήδη παρέλθει πάνω από 3 μήνες από τη 10η Ιουλίου, όταν έλαβα την σχετική εντολή από το Υπουργείο, κατά τα άνω αναφερθέντα. Δε θα αναλύσω καθόλου τον τρόπο με τον οποίον πληροφορήθηκα δια του Τύπου ότι αντικαταστάθηκα, ενώ ο διορισμός της αντικαταστάτριάς μου έλαβε χώρα ένα μήνα αργότερα, ούτε στο γεγονός ότι μου ζητήθηκε επίμονα να την ενημερώσω, ένα μήνα πριν το διορισμό της και λοιδορήθηκα όταν αυτό δε συνέβη.
«Οι ανακοινώσεις του υπουργείου»
Σχετικά με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου: Αν και το Υπουργείο είχε ενημερωθεί εγγράφως σχετικά με τη λύση που είχαμε δώσει στο ζήτημα των μεταφορών προϊόντων προς τα πωλητήρια, ανακοίνωσε επανειλημμένα ότι «υπάρχει πρόβλημα με τη μεταφορική». Οι νύξεις του Υπουργείου είχαν στόχο τη δική μας Διοίκηση και όχι την κατάσταση που επικρατούσε από 2012 έως 2018 για την οποίες έχει διαταχθεί έλεγχος λόγω του τρόπου που διεξάγονταν οι μεταφορές. Για το ζήτημα της μηχανογράφησης παρά την προληπτική ανάληψη δράσης της Διοίκησής μας, το ζήτημα σταμάτησε με εντολή του Υπουργείου. Για το ζήτημα της λειτουργίας των αναψυκτηρίων των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων το ζήτημα της εκμίσθωσής τους απασχολεί και ερευνάται από την Εισαγγελία και το Σώμα Επιθεωρητών και Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και η νυν πολιτική ηγεσία είχε ενημερωθεί διά σχετικού εγγράφου μου. Αξίζει να σημειώσω ότι η ενημέρωσή μου για τα αναψυκτήρια έγινε αποκλειστικά μέσω των εγγράφων και πορισμάτων του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και όχι από την προηγούμενη διοίκηση. Με την ανάληψη των καθηκόντων μου, τη στενή συνεργασία με το γραφείο του Υφυπουργού Πολιτισμού και το νέο θεσμικό πλαίσιο έγινε μεγάλη προσπάθεια για την επίτευξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης σε 14 αναψυκτήρια, η οποία θα απέδιδε καρπούς τον Ιούλιο (προσωρινή λύση). Η προηγούμενη διοίκηση αρκέστηκε σε απραξία παρά το γεγονός ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο άρχισε να ισχύει επί των ημερών της, ήδη από την 2.7.2018 που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος.
Παράλληλα, σε συνέχεια διαρκών συσκέψεων με την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ και με στελέχη δύο έγκριτων εταιρειών, η μία στον χρηματοοικονομικό και η άλλη στο νομικό τομέα, παραδόθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος αξιοποίησης των αναψυκτηρίων (μόνιμη λύση), με την κατηγοριοποίηση και ανάλυση των γενικών οικονομικών χαρακτηριστικών των αναψυκτηρίων, με σκοπό την κατάδειξη των σημαντικότερων αξιοποιήσιμων χώρων και την εξεύρεση του βέλτιστου τρόπου αξιοποίησης. Τα σχετικά παραδοτέα βρίσκονται στην κατοχή του ΥΠΠΟ. Για τα πωλητήρια τα στοιχεία, όπως αντλούνται από το σύστημα ΚΗΜΔΗΣ, είναι εύγλωττα: Για προμήθειες πρώτων υλών των εργαστηρίων η δική μας διοίκηση (διάρκειας 7 μηνών) προέβη σε 15 αποφάσεις αναθέσεων, ενώ η προηγούμενη με Πρόεδρο την κα Χατζηπέτρου (διάρκειας 12 μηνών) μόλις σε 1 απόφαση.
«Σε επτά μήνες δημοσιεύθηκαν 17 διακηρύξεις»
Η σημασία αυτού είναι τεράστια για την παραγωγή των εργαστηρίων. Αντίστοιχα είναι και τα νούμερα στις διακηρύξεις/ διαγωνισμούς για παροχή υπηρεσιών και προμήθεια αγαθών που αφορούν την αναβάθμιση των πωλητηρίων μας και του ίδιου του Ταμείου. Συγκεκριμένα, μόλις σε 7 μήνες δημοσιεύθηκαν 17 διακηρύξεις ενώ η προηγούμενη διοίκηση δημοσίευσε μόλις 7. Αναφορικά με τους ελέγχους: Αναφορικά με τα «ερωτηματικά … για την πορεία πορισμάτων… που θα πρέπει να αναφερθούν και να αναδειχθούν» σύμφωνα με σχετική δημοσίευση συνδικαλιστικού οργάνου, οφείλω να ενημερώσω ότι όλα τα πορίσματα όλων των ελέγχων έχουν δοθεί στα αρμόδια προς έλεγχο όργανα συμπεριλαμβανομένης της νυν πολιτικής ηγεσίας, της νυν διοίκησης του Τ.Α.Π. και υπηρεσιακών παραγόντων του Ταμείου σύμφωνα με τις πρακτικές και ρυθμίσεις του δημοσίου. Για τον πειθαρχικό έλεγχο υποθέσεων, η διοίκησή μας, δεδομένου του φόρτου εργασίας της μοναδικής νομικού του Ταμείου, αποφάσισε την ανάθεση της υπόθεσης σε δικηγόρο, η οποία σταμάτησε κατόπιν σχετικής εντολής από το Γραφείο Υπουργού. Αξίζει να επισημανθεί ότι η εμπιστευτικότητα των εγγράφων σίγουρα δεν επιτρέπει την ανάδειξή τους. Για το θέμα του πορίσματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχουν ληφθεί αποφάσεις Διοικητικού Συμβουλίου προς υλοποίηση των συστάσεών του από τις υπηρεσίες του Τ.Α.Π., ενώ πέραν αυτού εκκρεμούν επιπλέον έλεγχοι για τα αναψυκτήρια και για τους τραπεζικούς λογαριασμούς του Τ.Α.Π., για τους οποίους δεν είχε απεικονιστεί καμία κίνηση στο λογιστικό σύστημα του Ταμείου από το άνοιγμά τους και το οποίο ανέδειξε η δική μας Διοίκηση. Όλα τα ανωτέρω, πιστοποιούνται από έγγραφα που έχω στην κατοχή μου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ»