Διαβάστε περισσότερα: Άρθρα neapnyka-post-rss | Σχόλια neapnyka-comments-rss

Βερναρδάκης: συνέντευξη

0 σχόλια
Βερναρδάκης: συνέντευξη

Τι λέει για:

  • προϋπηρεσία, e-έγγραφα, Μητρώο, κινητικότητα, οργανογράμματα

  • συμβασιούχους, ΑΔΕΔΥ, αξιολόγηση, προσλήψεις, Μητσοτάκη

– Κύριε υπουργέ, θα ήθελα να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας από τις αποφάσεις που έλαβε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης της  Δημόσιας Διοίκησης πριν από μερικές ημέρες. Θέσατε ως πρώτη προτεραιότητα τη λύση ενός προβλήματος που ταλανίζει εδώ και πολλές  δεκαετίες το δημόσιο, τη γραφειοκρατία. Πότε θεωρείτε ότι θα είναι σε θέση το δημόσιο να διακινεί μόνο ηλεκτρονικά έγγραφα;

Ο νόμος θα θέσει δεσμευτική ημερομηνία για όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου, περίπου ένα επτάμηνο. Υπάρχουν υπηρεσίες που θα έτοιμες πολύ πιο γρήγορα, κάποιες που θα χρειαστούν όλο το διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας δεν είναι να βάλουμε ένα μη-εφαρμόσιμο χρονικό διάστημα, αλλά ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα. Ευελπιστώ ότι μέχρι το τέλος Μαίου του 2017 όλο το δημόσιο θα διακινεί τα έγγραφά του ηλεκτρονικά. 

–           Έχετε, επίσης, θέσει ως στόχο τη διασύνδεση και διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων  της Δημόσιας Διοίκησης και των οργανισμών του δημοσίου τομέα με τη λειτουργία από Νοέμβριο του Μητρώου Πολιτών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για τον πολίτη;

Σημαίνει ότι θα μπορεί να κάνει όλες τις συναλλαγές του με το δημόσιο απλά, εύκολα, χωρίς μετακινήσεις και χωρίς αργοπορία. Αλλά για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται όλα τα πληροφοριακά συστήματα του δημοσίου να «επικοινωνούν» μεταξύ τους. Σήμερα αυτό δεν συμβαίνει. Δυστυχώς, είκοσι χρόνια διακυβέρνησης, από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 έως σήμερα, έχουν πάει χαμένα. Και τώρα ερχόμαστε εκ των υστέρων να λύσουμε προβλήματα και καταστάσεις που σε άλλες χώρες είναι λυμένα εδώ και δεκαετίες.   

–           Ένας από τους πετυχημένους θεσμούς της δημόσιας διοίκησης είναι τα ΚΕΠ και η Πύλη Ερμής. Αυτή τη στιγμή οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν ηλεκτρονικά μερικές εκατοντάδες πιστοποιητικά. Πότε αυτό θα αφορά το σύνολο των πιστοποιητικών  ή έστω ένα μεγάλο τμήμα των πιστοποιητικών που εκδίδει το δημόσιο;

Έχει να κάνει και αυτό με τη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων. Με όλη δηλαδή την αρχιτεκτονική της διασυνδεσιμότητας των υπηρεσιών στο δημόσιο. Εφόσον αυτό το πρόβλημα λυθεί, κάτι που μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει προχωρήσει πάρα πολύ, τότε όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα αναβαθμιστούν καταλυτικά. Όχι μόνο τα ΚΕΠ και ο Ερμής, αλλά και άλλες εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί από τον πρωτοπόρο ιδιωτικό τομέα και τα Πανεπιστήμια, όπως τα «ΑΤΜ» των δημοσίων εγγράφων.

–           Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κινητικότητα η οποία θα λειτουργεί σε εθελοντική βάση από 1.1.2017. Πόσοι υπάλληλοι υπολογίζετε να μετακινηθούν ώστε να καλυφθούν σε ένα σημαντικό ποσοστό κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο δημόσιο;

Δεν είναι δυνατόν σήμερα να εκτιμηθεί κάτι τέτοιο. Αυτήν τη στιγμή εφαρμόζεται ένα απαρχαιωμένο σύστημα «κινητικότητας» με αποσπάσεις – μετατάξεις – διαθέσεις, είναι χρονοβόρο και απαιτεί πολλές διοικητικές διαδικασίες και υπογραφές. Η απλοποίηση χρόνου και διαδικασίας πιθανόν να αποτελέσει κίνητρο για πολύ περισσότερους υπαλλήλους να κάνουν χρήση της κινητικότητας. Η κινητικότητα πρέπει να αποσαφηνίσουμε επίσης είναι μια διαδικασία που συνδέει τις επιλογές των εργαζομένων με τις ανάγκες των υπηρεσιών. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν θα λύσει το μεγάλο πρόβλημα υποστελέχωσης του δημοσίου. Αυτό μπορεί να λυθεί μόνον με ένα πρόγραμμα στοχευμένων προσλήψεων για την επόμενη τριετία. 

–           Έχετε ζητήσει όλα τα υπουργεία, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, οι ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ να αποκτήσουν νέα οργανογράμματα μέχρι το τέλος του χρόνου προκειμένου οι νέες δομές να αποτελέσουν τον οδηγό των προσλήψεων και των μετατάξεων χιλιάδων υπαλλήλων. Σε ποιο βαθμό αυτό έχει προχωρήσει; Θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου;

Πιστεύω ναι, ήδη όλα τα Υπουργεία έχουν συγκροτήσει ομάδες εργασίας που έχουν προχωρήσει πολύ τη δουλειά τους, με τη βοήθεια του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης.

–           Τον περασμένο Ιούλιο δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ για την αναγνώριση προϋπηρεσίας δημοσίων υπαλλήλων στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, στην πορεία υπήρξαν προβλήματα κυρίως με τις βεβαιώσεις των ασφαλιστικών ταμείων, με προεξάρχον το ΙΚΑ. Έχει λυθεί οριστικά αυτό το πρόβλημα;

Λύνεται βήμα-βήμα. Για την παραδοσιακή γραφειοκρατία είναι ένα σοκ γιατί πρέπει να ενσωματώσει στη λειτουργία της μια διάσταση που μέχρι τώρα δεν υπήρχε. Υπάρχουν και τα γνωστά προβλήματα της υποδομής σε πληροφοριακά συστήματα. Στο ΙΚΑ πχ δεν υπάρχουν ψηφιακά δεδομένα πριν από το 2002. Και άρα πρέπει να πάνε χειροκίνητα!!  Πάντως προχωράνε όλα κανονικά.

 –           Πόσοι υπολογίζετε ότι θα είναι οι υπάλληλοι που θα αναγνωρίσουν προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα; Υπάρχουν εργαζόμενοι που θα μείνουν εκτός, όπως υποστηρίζουν συνδικαλιστές;

Δεν μπορώ να γνωρίζω τον αριθμό. Εκτιμώ ότι είναι μεγάλος, αλλά με ακρίβεια δεν μπορώ να μιλήσω. Τώρα γι’ αυτό που λένε οι συνδικαλιστές δεν ξέρω. Πρέπει να το ορίσουν λίγο πιο συγκεκριμένα. Ποιοι μπορεί να μείνουν εκτός, για ποιο ακριβώς λόγο, κοκ. Αλλά θέλω να διευκρινίσω κάτι. Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας δεν έχει κλειστή ημερομηνία. Είναι συνεχής και χρονικά απεριόριστη. Μπορεί δηλαδή κάποιος/α να αναγνωρίσει την προϋπηρεσία του σε ένα ή σε δύο χρόνια, ή τώρα ή σε δύο μήνες. Δεν είναι διαδικασία που έχει χρονικό όριο. Επομένως, αν υπάρχουν προβλήματα σε κάποιες υπηρεσίες ή σε κάποια επαγγέλματα ή σε κάποιες τυπικές διαδικασίες αναγνώρισης θα λυθούν.

–           Υπάρχει πιθανότητα αυτή η βαθμολογική αναγνώριση να γίνει και μισθολογική από το 2018;

Προφανώς. Έτσι κι’ αλλιώς το ΓΛΚ το διερευνά ήδη σε συνεργασία μαζί μας για να το ενσωματώσει στα σενάριά του.

–           Από τον περασμένο Ιούλιο τέθηκε σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης. Πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν εκδηλώσει έως σήμερα το ενδιαφέρον τους;

Μέχρι σήμερα περίπου 1.000. Αλλά είχαμε κάποια προβλήματα λειτουργίας με το νέο πληροφοριακό σύστημα του ΑΣΕΠ, τα οποία σιγά-σιγά επιλύονται. Υπολογίζουμε ότι στην πλήρη ανάπτυξή του το Μητρώο θα έχει περίπου 30-35.000 εγγεγραμμένους/ες.

–           Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχετε θέσει εντός του Σεπτεμβρίου πρόκειται να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση για τη σύσταση και τη συγκρότηση του Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) το οποίο είναι αρμόδιο για την επιλογή προϊσταμένων. Πρόκειται στην ουσία για την εκκίνηση της διαδικασίας που θα ολοκληρωθεί το 2018. Τι θα αλλάξει για το δημόσιο όταν θα αποκτήσει νέους manager; 

Θα αποκτήσει μεγαλύτερη λειτουργική και παραγωγική ικανότητα, θα έχει θεσμική και διοικητική μνήμη ώστε να μην γίνεται βορά στη διαφθορά και τον φαβοριτισμό, θα αναδειχθεί ο μεγάλος πλούτος του δημοσίου σε ανθρώπινο δυναμικό και εξειδικευμένα στελέχη. Θα αλλάξει σιγά-σιγά η εικόνα του δυσκίνητου και αντιπαραγωγικού δημοσίου. 

 -Κύριε υπουργέ, σύμφωνα με τα όσα είπατε την περασμένη Τετάρτη στη Βουλή η τροπολογία για την παράταση των συμβάσεων καθαριότητας στο δημόσιο και τους ΟΤΑ θα έρθει προς ψήφιση την τρέχουσα εβδομάδα. Είναι αυτό οριστικό; Το ρωτώ γιατί βλέπω διάφορα δημοσιεύματα που ισχυρίζονται ότι έβαλε βέτο η τρόικα.

Εξηγήθηκαν όλα με τον πιο διαφανή τρόπο. Επειδή οι συμβάσεις αυτές είναι μια γάγγραινα για το δημόσιο, με τεράστια διασπορά περιπτώσεων, επιδιώξαμε μια ρύθμιση που να τα χωρά όλα. Όμως, γραμματολογικά και νομικά η νέα διατύπωση εξέφευγε μιας συνήθους νομοτεχνικής βελτίωσης και άλλαζε σχεδόν συνολικά τη διάταξη. Για λόγους λοιπόν καλής νομοθέτησης και γιατί δεν είχαμε επιλογή για άλλη τροπολογία είπαμε να την καταθέσουμε στο αμέσως επόμενο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή. Τα δημοσιεύματα περί τρόϊκας είναι τουλάχιστον φαιδρά.

– Σύμφωνα με το Ν. 4369/16 και τη σχετική εγκύκλιο, η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017. Τι αλλάζει για τους δημοσίους υπαλλήλους: Πώς θα επιβραβευθούν οι άξιοι και πώς θα αντιμετωπισθούν εκείνοι που υστερούν;

Η αξιολόγηση δεν είναι ατομοκεντρική. Η αξιολόγηση είναι αποτίμηση της ικανότητας κάθε υπηρεσίας να εξυπηρετεί τους πολίτες. Αυτό γίνεται στη βάση στόχων, που είναι κοινώς αποδεκτοί από την ίδια την υπηρεσία και ρεαλιστικοί ως προς την εφαρμογή τους. Μέσα σε αυτήν τη διαδικασία κάθε υπάλληλος συνδέεται οργανικά με την εργασία που προσφέρει, γιατί την ελέγχει καλύτερα και την οριοθετεί περισσότερο. Η έννοια της αυτορρύθμισης είναι πολύ σημαντική στον τομέα αυτό.  

Με τη διαδικασία αυτή δεν είναι θέμα επιβράβευσης ή τιμωρίας για κάποιους ή κάποιες. Βεβαίως, οι καλύτερες υπηρεσίες θα επιβραβεύονται όχι ατομικά αλλά για το σύνολο των υπαλλήλων τους. Και όσοι/ες δεν μπορούν να ακολουθήσουν θα εκπαιδεύονται περισσότερο, θα κινούνται σε άλλες πιο πρόσφορες θέσεις. 

– Προς αυτή την κατεύθυνση είστε σύμμαχοι με την ΑΔΕΔΥ; Το ρωτώ αυτό γιατί σας άκουσα στη Θεσσαλονίκη να λέτε ότι «δεν θα ανεχθούμε να κρύβονται συνδικαλιστικές ηγεσίες πίσω από αυτό το καρτέλ εξουσίας που έχει δημιουργηθεί», αλλά και ότι ενόψει της πρόθεσης της κυβέρνησης το 2018 το δημόσιο να κάνει τις πρώτες συλλογικές συμβάσεις, προσδοκάτε «σε μια σοβαρή ηγεσία της ΑΔΕΔΥ»;

Το ερώτημα απευθύνεται κυρίως στην ΑΔΕΔΥ. Εμείς στο Υπουργείο γνωρίζουμε μέσα από όλες τις διαδικασίες ανοικτής και μαζικής διαβούλευσης που κάναμε στους χώρους εργασίας ότι η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων προσδοκά τη βαθιά τομή στη λειτουργία του δημοσίου. Η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων γνωρίζει επίσης ότι δεν υπήρξε για πρώτη φορά μείωση του μισθού της, αντίθετα είδε μικρές αυξήσεις. Η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων έχει διαπιστώσει ότι μεγάλες εργασιακές αδικίες έχουν αρθεί και η ψυχολογία στο δημόσιο έχει αλλάξει, αφού δεν υπάρχουν πια ούτε απολύσεις, ούτε διαθεσιμότητες ούτε φόβοι αλλαγής εργασιακής μεταβολής. Η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων, άνθρωποι μορφωμένοι και ικανοί, γνωρίζει ότι πλέον μπορεί να συμμετέχει με τη γνώμη της στη διαμόρφωση της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης. Με κριτήριο να κάνει τις δημόσιες υπηρεσίες καλύτερες. Το μεγάλο ερώτημα για την ΑΔΕΔΥ είναι αν «ακούει» το σφυγμό των δημοσίων υπαλλήλων ή ακολουθεί τη συνήθη πρακτική των αποκομμένων από τη βάση γραφειοκρατιών. Θα ήθελα να επισημάνω βεβαίως, κάτι το αυτονόητο, ότι οι αναφορές μου στη γραφειοκρατία αφορούν μια συγκεκριμένη πλειοψηφία σε επίπεδο οργάνου της ΑΔΕΔΥ. Μια πλειοψηφία εκ του παρελθόντος, που έχει ευθεία αναφορά στα κόμματα της διαπλοκής και υπό την έννοια αυτή το προσωπικό θράσος ορισμένων ξεπερνά κάθε όριο.

– Φαίνεται, πάντως, ότι η αντιπαράθεση με την ΑΔΕΔΥ «φουντώνει». Ανταλλάξατε επιστολές με αλληλοκατηγορίες από τις οποίες βγήκε και είδηση. Σκέφτεστε, όντως, να καταργήσετε άμεσα την κρατική χρηματοδότηση στα συνδικάτα;  Πρόκειται για μία κυβερνητική απόφαση η οποία αφορά όλα τα συνδικάτα ή είναι μια απόφαση του υπουργείου σας που αφορά μόνο τα συνδικάτα του δημόσιου τομέα;

Η (τεχνητή) πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ είναι προκλητική και έξω από κάθε συνθήκη αντιπροσώπευσης των εργαζομένων. Απαντά σε μια δική μου αποστροφή με προσωπική επιστολή, την οποίαν βεβαίως σπεύδει πριν καν τη στείλει σε μένα να τη δημοσιοποιήσει. Καταναλώνει ώρες συνεδρίασης για να απαντήσει στη δική μου αποστροφή, ενώ στον ΣΕΒ δεν έχει ακόμα όχι απαντήσει, ούτε καν σχολιάσει, τις θέσεις του για το μισθολογικό και εργασιακό καθεστώς στο δημόσιο. Δεν αναφέρει τίποτα για τις συλλογικές συμβάσεις στο δημόσιο, για τη διαδικασία των οποίων θα κληθεί να δουλέψει και να συμμετάσχει. Πρωτοφανή πράγματα για συνδικάτο.

H συγκεκριμένη άποψη περί κρατικής χρηματοδότησης είναι πάγια επιστημονική και θεωρητική άποψή μου χρόνια τώρα. Θα την εφαρμόσω στο Υπουργείο του οποίου προΐσταμαι – αφορμής δοθείσης – με τη σύμφωνη βεβαίως γνώμη του Πρωθυπουργού με τον οποίον θα το συζητήσω τις επόμενες ώρες. Θα το εισηγηθώ επίσης για όλη την κλίμακα και το εύρος του συνδικαλισμού σε όλη την Κυβέρνηση και αυτή θα αποφασίσει.

-Ωστόσο, η ΑΔΕΔΥ ισχυρίζεται ότι δεν λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση…

Ήδη έχουμε απαντήσει ως Υπουργείο για τα αναλυτικά ποσά που έχει λάβει για το Πολύκεντρό της από τον Τακτικό προϋπολογισμό, αλλά και από Δράσεις που είχαν ενταχθεί στο ΠΔΕ. Περίπου 2,5 εκ ευρώ από τον πρώτο, κοντά 4 εκ. από το δεύτερο. Pas mal, που θα έλεγαν και οι γάλλοι. Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον το ερώτημα γιατί δεν το θυμάται η σημερινή ηγετική ομάδα της ΑΔΕΔΥ και προβαίνει σε αυτό το χονδροειδές ψέμα;

– Ο πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη εξήγγειλε 10.000 προσλήψεις στην Υγεία τους επόμενους μήνες. Πόσες, συνολικά, θα είναι οι προσλήψεις που θα πραγματοποιηθούν εντός του 2016 σε όλους τους τομείς; Υπάρχει συμφωνία με τους εταίρους, καθώς με βάση την αναλογία 1 προς 5 η κυβέρνηση θα μπορούσε να προσλάβει μόλις 3.185 δημοσίους υπαλλήλους;

Οι συνολικές προσλήψεις τακτικού πολιτικού προσωπικού στο δημόσιο για το 2016 έχουν όριο τις 9.000 περίπου. Οι περισσότερες βρίσκονται σε εξέλιξη, περίπου 3.000 έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Η αναλογία που ρωτάτε υπάρχει μεν, όμως μέσα από τις διαπραγματεύσεις εξαιρέσαμε μια σειρά από κατηγορίες, όπως οι αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, οι οποίες μέχρι και το 2014 υπολογίζονταν ως μόνιμες προσλήψεις. Επίσης, στον αριθμό που αναφέρετε δεν υπολογίζετε τις προσλήψεις που είχαμε δικαίωμα ως δημόσιο να κάνουμε – ακόμα και με την αναλογία 1:5 – και δεν κάναμε για την περίοδο 2010-2014. Τα παλιά αυτά «δικαιώματα» τα εξαιρέσαμε στις διαπραγματεύσεις, επομένως μπορούν να υλοποιηθούν ανεμπόδιστα. Εξαιρέσαμε επίσης τις προσλήψεις των γιατρών του ΕΣΥ για την περίοδο 2016-2018, με ένα όριο 2.000 γιατρών το χρόνο από φέτος (είναι έξω από τις 9.000 του 2016).Επίσης, από το 2017 αλλάξαμε την αναλογία προσλήψεων/αποχωρήσεων, την κάναμε 1:4 και το 2018 1:3.

Επομένως, μπορούμε να κάνουμε ένα στοχευμένο προγραμματισμό προσλήψεων, βάσει αναγκών και εντός των δημοσιονομικών μας στόχων. Ειδικότερα για την Υγεία ο συνολικός προγραμματισμός της διετίας – μαζί με το επικουρικό προσωπικό και τις θέσεις των νοσηλευτών / τριών που θα χρηματοδοτηθούν από τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας – είναι να φτάσουμε τις 10.000 προσλήψεις και σε ιατρικό, νοσηλευτικό, βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό και με το αριθμό αυτό θα καταφέρουμε να σηκώσουμε το δημόσιο σύστημα υγείας στα πόδια του.  

-Υπάρχει προγραμματισμός για τις προσλήψεις του 2017; Ποιος αναμένεται να είναι ο αριθμός;

Προγραμματισμός βεβαίως υπάρχει, αλλά πρέπει να δούμε και τον αριθμό αυτών που θα θελήσουν την έξοδο στη σύνταξη. Υπολογίζω με βάση τα σημερινά δεδομένα σε 6.000 περίπου προσλήψεις, χωρίς τις εξαιρέσεις που σας ανέφερα παραπάνω.

-Ο πρόεδρος της ΝΔ να μιλάει για ένα μικρότερο δημόσιο χωρίς όμως απολύσεις αλλά με λιγότερες προσλήψεις και με μη μονιμοποίηση συμβασιούχων, κάτι που η κυβέρνηση επιχειρεί με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου σας για τους ΟΤΑ. Τι απαντάτε στον Κυρ. Μητσοτάκη;

Όταν λέει λιγότερες προσλήψεις τι ακριβώς εννοεί; Σήμερα δηλαδή είναι πολλές οι προσλήψεις, όταν από το δημόσιο έχουν «φύγει» από το 2010 περίπου 380.000 εργαζόμενοι και δεν έχουν μπει παρά περίπου 12.000; Πρόκειται για σενάρια που υποκρύβουν μια στρατηγική διάλυσης του δημόσιου τομέα, ακριβώς γιατί η λογική του νεοφιλελευθερισμού είναι να αποδώσει στην ιδιωτική οικονομία τμήματα και αρμοδιότητες δημοσίου συμφέροντος. Όσο για τους ΟΤΑ που με ρωτάτε, εκεί κι’ αν υπάρχει υποστελέχωση και έλλειψη προσωπικού!! Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ανάγκες τεράστιες. Αλλά οι ΟΤΑ διαχειρίζονται αυτοτελώς το προσωπικό τους στα όρια των δικών τους προϋπολογισμών και των ανταποδοτικών τελών. Επομένως, όλα όσα αναφέρονται από τον Κο Μητσοτάκη είναι προσχήματα που δείχνουν τη βαθύτερη βούληση για ιδιωτικοποιήσεις και μείωση του δημόσιου τομέα.

Πηγή: aftodioikisi.gr